دلیل استفراغ در سگ ها

اگر مثل من هستید، پس استفراغ سگ شما باعث نگرانی فوری شما می‌شود.می‌خواهم بدانم چرا سگم استفراغ می‌کند، و در مورد آن چه باید بکنم.
مشکلی که در پی کشف این مسئله وجود دارد این است که استفراغ به عنوان یک علامت احتمالی برای طیف عظیمی از شرایط سگ ذکر شده است.

گاستروانتریت سگ
اگر اشیاء خارجی مانند استخوان‌ها، چمن‌ها یا تکه‌های وسایل غیر خوراکی وجود داشته باشد،ممکن است سگ شما چیزی ناسازگار را بلعیده باشد.اگر استفراغ تیره باشد، ممکن است نشانگر خونریزی داخلی باشد.مدفوع تیره و سیاه نیز می‌تواند خونریزی دستگاه گوارش را نشان دهد. اسهال آبکی اغلب به معنای مشکل روده بزرگ است، در حالی که خون در مدفوع ممکن است به معنای مشکلی در ناحیه روده بزرگ باشد.دامپزشک شما برای تعیین علت دقیق می‌تواند به نمونه‌ها و آزمایش‌ها تکیه کند.

علائم  گاستروانتریت سگ

به طور معمول شامل استفراغ و اسهال است و معاینه مدفوع یا استفراغ گاهی اوقات می تواند علت این مشکل باشد.
در اینجا چند علامت دیگر که همراه با معده است:

• بی حالی
  • تب کم درجه
  • حساسیت به شکم
  • از دست دادن اشتها
  • صفرا فومي در استفراغ
  • کاهش وزن (در صورت تداوم شرایط)
  • خشکی یا لعاب خشک بخصوص بعد از خوردن یا آشامیدن
  • کم آبی (از دست دادن مایعات به دلیل اسهال و استفراغ)
دلیل استفراغ در سگ ها

درمان گاستروانتریت در سگ ها

درمان گاستروانتریت در سگ‌ها بسته به علت التهاب یا سوزش معده و روده متفاوت است.در صورت عدم رعایت رژیم، دامپزشک شما ممکن است به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از مصرف غذا برای سگ را ممنوع کند. سگ خود را در صورت از بین رفتن مایعات به دلیل اسهال و استفراغ هیدراته کنید.در مورد عفونت‌ها، دامپزشک شما ممکن است دارو تجویز کند و به شما توصیه کند که شما نیز از نزدیک اوضاع را در خانه رصد کنید. مطمئن شوید که سگ شما فقط مقادیر کمی از مواد غذایی ترکیبی و آب زیادی دریافت می‌کند.برخی از شرایط، مانند بیماری آدیسون یا اختلالات تیروئید نیاز به درمان و نظارت طولانی مدت دارد.ممکن است سرطان به شیمی درمانی یا جراحی نیاز داشته باشد.پس از تشخيص مناسب، دامپزشك شما می‌تواند راه صحيح درمان را توصيه كند.شما باید دستورالعمل های دامپزشک خود را از نزدیک دنبال کنید.

پاروویروس سگ

پارووویروس سگ یک بیماری ویروسی تهدید کننده زندگی و بسیار مسری است. این بیماری را می‌توان از مدفوع سگ آلوده، کاسه‌های غذایی و آب، لباس و فرش منعکس کرد.بسیار مهم است که شما سگ خود را در مقابل پاروویروس واکسینه کنید زیرا بسیار مسری است و می‌تواند ماه ها روی اشیاء زندگی کند.

علائم پاروویروس سگ

از دست دادن اشتها، بی حالی، استفراغ مداوم و اسهال خونی.در صورت مشاهده این علائم سریعاً با دامپزشک در تماس باشید.

کورونویروس سگ

این یک عفونت روده است که بسیار مسری است و هم سگ های وحشی و هم اهلی را مبتلا می‌کند.
این ویروس به دو سوم فوقانی روده‌های کوچک محدود می‌شود.بسیاری از زمان‌ها ممکن است علائمی نداشته باشند و عفونت به خودی خود پاک شود.با این حال این عفونت می‌تواند برای توله سگ‌ها و سگ‌هایی که دارای عفونت‌های دیگری مانند پاروویروس هستند، مشکل ساز باشد.

علائم  کورونویروس سگ

در سگ‌های مسن بیشتر معمول است که علامتی وجود نداشته باشد، اما وقتی علائمی وجود دارد این موارد شامل استفراغ، اسهال و کم آبی بدن است.درمان  کورونویروس سگ شامل تجویز مایعات و الکترولیت‌های اضافی است.

آنچه در بالا آمده است تنها بخشی از بیماری سگ ها می‌باشد . پیشنهاد می‌گردد جهت بررسی بیشتر و دقیق‌تر با کلینیک مرکزی کرج یا دکتر اینانلو با سال‌ها تجربه در مداوای انواع حیوانات تماس بگیرید .