علت تب در سگ ها

هپاتیت سگ :

هپاتیت سگ، که معمولاً با نام بیماری روبارت شناخته می‌شود، یک بیماری ویروسی است که اغلب در مورد دستگاه تناسلی سگ مشکل رخ می‌دهد.از طریق مدفوع ، ادرار ، خون و بزاق قابل انتقال است.

علائم هپاتیت سگ :

درجه حرارت بالا، سرفه، کاهش اشته، افسردگی، استفراغ، لثه های کم رنگ و درد شکم.علائم یرقان ممکن است رخ دهد زیرا این بیماری کبد و کلیه را آلوده می کند.اگر گمان می‌کنید سگ شما به هپاتیت سگ دچار شده است، سریعاً با دامپزشک خود تماس بگیرید.اجازه ندهید که او با سگ دیگری در تماس باشد و مدفوع خود را پاک کند.

هاری سگ :

هاری یک بیماری ویروسی است که اغلب می‌تواند کشنده باشد. معمولاً هنگامی انتقال داده می‌شود كه حیواناتی مانند روباه یا خفاش كه بیماری دارند.سگ را نیش می‌زنند، اما از طریق بزاق بر روی سگ نیز می‌توان منتقل شد.
دو نوع هاری وجود دارد، “عصبانی” و “فلج”. هاری خشم آور باعث می‌شود در سگ‌ها تغییرات شدید رفتاری ایجاد کنند و آن‌ها را بسیار تهاجمی جلوه دهند. هاری فلج باعث ضعف و از بین رفتن هماهنگی و در نهایت فلج می‌شود.

علائم هاری سگ :

علائم: درجه حرارت بالا (تب)، تشنج ،فلج ،افتادن فک ،عدم توانایی در بلع، عدم هماهنگی، کمرویی یا پرخاشگری، تغییرات مکرر در رفتار و سرخوردگی در دهان.
اگر سگ شما توسط حیوان دیگری گاز گرفته یا خراشیده شده است، یا گمان می‌کنید که او ممکن است با هاری در تماس بوده، فوراً با دامپزشک خود در تماس باشید. این مهم است که حتی اگر سگ شما علیه بیماری واکسینه شده باشد، با دامپزشک خود تماس بگیرید.

علت تب در سگ ها

علت تب در سگ ها و درمان آن‌ها

آنفلوانزای سگ :

آنفلوانزای سگ یک عفونت ویروسی تنفسی بسیار مسری است که می‌تواند باعث سرفه‌ شود.به راحتی در نزدیکی بین سگ‌ها منتقل می‌شود.

علائم آنفلوانزای سگ :
سرفه، عطسه، ترشحات بینی، مشکلات تنفسی، تب متغیر، کاهش اشتها و بی‌حالی.
اگر فکر می کنید سگ شما ممکن است آنفلوانزا داشته باشد، سریعاً با دامپزشک خود تماس داشته باشید زیرا عدم درمان ویروس می‌تواند منجر به عوارض ثانویه مانند ذات الریه شود.

لپتوسپیروز سگ :

لپتوسپیروز در اثر باکتری ایجاد می‌شود و معمولاً از آب آلوده منقبض می‌شود.
بنابراین سعی کنید از سگ خود از نوشیدن هر گونه حوضچه، استخر، دریاچه، مخزن یا کانال جلوگیری کنید.
این باکتری‌ها به طور عمده از طریق ادرار موش‌ها،خوک‌ها و گاوها حاصل می‌شوند.همین امر مزارع را به احتمال زیاد مکان انتقال این بیماری می‌کند.

علائم لپتوسپیروز سگ :
درجه حرارت بالا(تب)، کاهش اشتها، استفراغ، بی حالی، افسردگی، درد عضلات، اسهال و خون در ادرار.
لپتوسپیروز، کبد و کلیه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین مراقب نوشیدن زیاد و ادرار کردن،چشمان زرد و استفراغ مداوم باشید.اگر گمان
می کنید سگ شما به لپتوسپیروز مبتلا شده است، سریعاً با دامپزشک تماس بگیرید.

آنچه در بالا آمده است تنها بخشی از علائم و مشکلات سگ ها می‌باشد . پیشنهاد می‌گردد جهت بررسی بیشتر و دقیق‌تر با کلینیک مرکزی کرج یا دکتر اینانلو با سال‌ها تجربه در مداوای انواع حیوانات تماس بگیرید .